今後の英語教育における文法指導の位置づけを考える

URI http://repository.ipu-japan.ac.jp/metadata/195
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タイトル
今後の英語教育における文法指導の位置づけを考える
タイトル(別表記)
Reviewing the Future of Grammar Instruction in English Education
著者
著者 井上 聡
著者(別表記) INOUE Satoshi
抄録

For the past 100 years, various types of reforms in grammar instruction have been carried out both overseas and in Japan. The focus was put on the question: accuracy or fluency, explicit or implicit instruction, communication or examination, and so on, but in the current English education, the relation between form, meaning and function is emphasized, and therefore task-based activities are said to work effectively. However, in order to instruct grammar in a limited hour, we need to devise a more efficient type of task-based activity, that is,‘ the use of selfexpression.’ What is important is to provide students with situations where they can use English more positively, not for teachers to use English all the time.

主題
830 英語
370 教育
キーワード
明示的文法指導 (explicit grammar instruction)
タスク活動 (task-based activity)
自己表現(self-expression)
Focus on Form
発行日
2014-03-20
出版物タイトル
環太平洋大学研究紀要
出版物タイトル(別表記)
Bulletin of International Pacific University
8
開始ページ
165
終了ページ
174
ISSN
1882-479X
NCID
AA1230704X
出版者
環太平洋大学
出版者(別表記)
International Pacific University
著作権者
環太平洋大学
資料タイプ
紀要論文
言語
日本語
論文のバージョン
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