小学校教員養成のための外国語(英語)コア・カリキュラムの効果的運用

URI http://repository.ipu-japan.ac.jp/metadata/249
フルテキストURL
タイトル
小学校教員養成のための外国語(英語)コア・カリキュラムの効果的運用
タイトル(別表記)
Effective Use of Core Curriculum of English for Elementary Teacher-training
著者
著者 井上 聡
著者(別表記) INOUE Satoshi
著者 細井 健
著者(別表記) HOSOI Takeshi
著者 森下 裕三
著者(別表記) MORISHITA Yuzo
抄録

According to the new core curriculum of English, communicative competence, especially the integration of five skills, is emphasized. It is essential for future teachers of elementary schools not only to learn how to instruct English, but also to acquire the knowledge about phonetics, grammar, vocabulary, sentence-structures, orthography, SLA (second Language Acquisition) theory, children’s literature, and cross-cultural understanding. This paper attempted to prepare the syllabus to improve English competence and instruction.

主題
370 教育
830 英語
キーワード
コア・カリキュラム (core curriculum)
英語 (English)
領域の統合 (integration of five skills)
小学校教員養成 (elementary teacher-training)
発行日
2017-11-01
出版物タイトル
教職教育研究
出版物タイトル(別表記)
Teacher Training Researh of International Pacific University
1
開始ページ
1
終了ページ
8
ISBN
978-4-9909714-0-3
出版者
環太平洋大学 
出版者(別表記)
International Pacific University
著作権者
環太平洋大学 
資料タイプ
その他
言語
日本語
論文のバージョン
publisher