Report on the Usage of Maker Labs in Education ― An Active Learning Approach to ESL and ICT ―

URI http://repository.ipu-japan.ac.jp/metadata/368
FulltextURL
Title
Report on the Usage of Maker Labs in Education ― An Active Learning Approach to ESL and ICT ―
Title Alternative
教育におけるメーカーラボの使用方法についての実践 ― ESLとICTへのアクティブラーニングの手法 ―
Author
著者 グジョン ルック
著者(別表記) GOUGEON Luc
Abstract

This report describes the growth of maker lab and fabrication laboratory in both the private and educational sphere. Maker lab are flexible space where students can create real objects and explore the concept of physical computing. It is also a unique space to offer practical English education.

Abstract Alternative

本稿では,私的な領域と教育活動でメーカーズラボと加工ラボラトリーの発展していることについて説明する。メーカーズラボは臨機応変な空間であり,学生が本当の事物を作ることが出来,コンピューターの物理機器の概念も調査出来る。また,実物教育のため独特な空間を提供する。

Subject
370 Education
000 General works
Keyword
ICT
active learning
coding
making
EFL
Publish Date
2018-03-21
Publication Title
環太平洋大学研究紀要
Publication Title Alternative
Bulletin of International Pacific University
Volume
12
Start Page
265
End Page
268
ISSN
1882-479X
NCID
AA1230704X
Publisher
環太平洋大学
Publisher Alternative
International Pacific University
Copyright Holders
環太平洋大学
Contents Type
Departmental Bulletin Paper
language
English
File Version
publisher